KOŚCIÓŁ
CHRZEŚCIJAN
DNIA
SOBOTNIEGO
Lekcja 10 | Rozpoczęcie prac i pierwsze trudności
Organizacja, planowanie, współpraca i podporządkowanie to określenia, które charakteryzują pracę nad dużymi projektami. Bez nich bardzo trudno ukończyć to, co się zaczęło. W przeciwieństwie do spontanicznych działań, taka aktywność nie daje zastrzyku adrenaliny i endorfin, które poprawiają nasz nastrój. Nasze następne rozważanie będzie się koncentrowało na historii odbudowy murów Jerozolimy - żmudnej pracy, która miała dać ludowi Bożemu poczucie bezpieczeństwa i jedności. Ta rzadko omawiana historia może nas zainspirować do wysiłku przy odbudowie tego, co być może uznaliśmy za zniszczone. Może jest coś, co warto odbudować! Zapraszamy!
1. Jak wyglądały prace nad odbudową murów Jerozolimy?Ne 3,1-3
2. Kto brał udział w pracach?Kto się uchylił od pracy?Jak wyglądał podział prac?Jakie znaczenie miało to, że wielu z wymienionych ludzi prowadziłoprace naprzeciw swojego domostwa? Czy to uczy nasczegoś dziś?Czego możemy nauczyć się z tej historii, jeśli chodzi o zaangażowaniew pracy dla Pana i mądre jej prowadzenie?2. Jak na pracę Izraelitów zareagowali przeciwnicy? Co mówili?Z jakimi słowami pogardy i zniechęcenia musimy nieraz się spotkać?Ne 4,1-3
3. Jak na drwinę i pogardę zareagowali odbudowujący? Czegouczy taka postawa nas?Ne 4,4-6
4. W jaki sposób doszło do eskalacji zagrożenia ze strony przeciwników?Jakie działania zostały podjęte oraz jakie nastroje zaczęływkradać się w szeregi odbudowujących?Neh. 4,7-13
5. Jak brzmiały wypowiedziane przez Nehemiasza słowa pokrzepienia?Czego uczy to nas dziś?Ne 4,14
6. W jakich warunkach odbywała się dalsza część prac?Ne 4,15-23
OUR MEDIA
Copyright 2018 KChDS